петък, 15 април 2011 г.

Разбиващ нетуъркинг на живо – десет тайнствени тайни

  Ходенето по курсове, конференции, събития не е просто ходене по курсове, конференции и събития. Най-важният му елемент е комуникацията и изграждането на контакти с потенциални партньори и клиенти. Но знаем ли как да го правим по най-ефективния начин? Ако продължите да четете, след малко ще ви разкрия десетте най-тайнствени тайни на нетуъркинга на живо, които ще ви помогнат да напълните визитника си с ценни и полезни контакти. Тайна № 1. Бъди себе си. Не се прави на някой, който не си. Ако си фрийленсър, не се опитвай да говориш за ЕТ-то си като за „нашата компания” или „в отдел маркетинг”. Представяй себе си честно и почтено и покажи, че си тежиш на мястото. Тайна № 2. Помогни на организаторите. Организирането на дадено събитие е сложен процес и организаторите е трябвало да свържат много работа, а и освен това – по време на събитието те са под голямо напрежение. Помогни им с нещо, съдействай им и улесни живота им по различни начини. Така ще те забележат, ще се придвижиш към центъра на вниманието и ще направиш много нови контакти. Тайна № 3. Говори с всеки, с който успееш. Нетуъркингът се състои основно от комуникация. Ако по време на кафе-паузата си смучеш капучиното в най-удобното кресло в най-тъмния ъгъл, това по никакъв начин няма да помогне за изграждането на ценни контакти. Бъди проактивен. Виж кои хора познаваш на това събитие. Поговори с тях. След това – с техните познати, които ти не познаваш. После с познатите на познатите. После виж дали някой друг ще те заинтригува. Не спирай на комуникираш – кафе паузата е предназначена най-малко за пиене на кафе и нагъване на сандвичи. Тайна 4. Прави снимки. Прави много снимки (и – по възможност – снимай и баджовете на хората, които не познаваш). След това публикувай снимките във фейсбук и тагвай хората. Прави позитивни коментари и показвай само снимки, на които заснетите участници изглеждат добре. Така ще създадеш много нови контакти. Тайна 5. Влез в кадър. Да, знам, че звучи малко тъпо, но е важно. Когато се правят снимки, особено от официалния фотограф на събитието, постарай се да се появиш на колкото може повече от тях. Това разбира се трябва да се прави майсторски, за да не бъдеш запомнен като „идиотът, който плонжира след фотографа”. Повечето организатори на събития публикуват много снимки от тези събития на блоговете си, фейсбук страниците и Flickr-каналите. Така ще се появиш пред стотици посетители на сайта на организатора и евентуално ще събудиш интереса им. Тайна 6. Участвай в събитията след събитието. Всяко събитие обикновено има „след-събития” – коктейли, нетуъркинг сесии, дискусии и други. Тези „след-събития” са много добро място за създаване на неформални контакти, така че, дори да изпуснеш част от основното събитие, не прави това със „след-събитията”. Тайна 7. Направи обзор на събитието. Напиши обзор на събитието в блога си – с текст и снимки, а може и с видео. Много хора не са присъствали на това събитие, а биха искали да научат повече за него. От друга страна, малко от участниците биха си направили труда да опишат подробно нещата. Така, с твоя блог-пост, ще изпъкнеш и ще си спечелиш доста линкове от хора, интересуващи се от събитието, та дори от самите организатори. Тайна 8. Последващи контакти. Ако си свършил добра работа на събитието, значи си се върнал в къщи с внушителна пачка от визитки. Не оставяй тези неща така. Намери повод и напиши по един мейл / съобщение във фейсбук на хората, с които си се запознал. Попречи им да те забравят. Регулярно се свързвай с тях и поддържай контакта. Тайна 9. Давай мнението си. Участвай активно във всички възможни проучвания и анкети, които организаторите ти изпращат след събитието. По този начин, освен че ще им станеш симпатичен, ще им позволиш да подобрят организацията си и да видят, че на хората им пука за това, което са направили. Тайна 10. Благодари активно. Не пропускай да изпратиш кратки благодарствени съобщения до организаторите, лекторите, спонсорите и на всеки друг, който има нещо общо със събитието. Като отделяш време да покажеш, че оценяваш направените усилия и вложени суми, показваш на организаторите, че оценяваш усилията им, на спонсорите, че тяхната финансова помощ е имала смисъл. *** Участието в събития на живо е много полезно и приятно изживяване – научаваш нови неща, запознаваш се с нови хора, виждаш нови възможности. Не го оставяй на случайността и не се фокусирай върху кафето и сандвичите. Всеки нов контакт е безценно семе, което трябва да си къткаш и отглеждаш, да се грижиш за него и да се насладиш на момента, когато от него ще изникне красиво цвете (или поне дръвче, което ражда златни ябълки).   Източник: http://internet-profits.net/

Няма коментари:

Публикуване на коментар